dilluns, 12 de maig del 2008

TREBALLEM AMB EL KID PIX

La nostra proposta de treball amb el programa educatiu Kid Pix s'anomena "Inventem una història".
Aquesta activitat va dirigida als alumnes de cicle superior i està estretament relacionada amb el tema del nostre blog.

Àrees curriculars:

-Noves tecnologies: treballarem profundament amb el programa educatiu Kid Pix per elaborar la nostra proposta de treball.

-Llengües: Treballarem l'expresió escrita perquè els nens hauràn de narrar una història i també es treballarà l'expresió oral en el moment de posar en comú les històries dels diferents grups. Cal ressaltar que teoricament el treball es realitzarà en català, però no hi hauria cap mena de problema en fer-ho en llengua castellana o extrangera, simplement variaria una mica el nivell de l'activitat i s'hauria d'adequar a les circumstàncies.

-Medi social i cultural: Treballem en aquesta àreea quan fem referència a les nacionalitats dels diferents personantges que presentem. Els alumnes han de tenir en compte el lloc de procedència del personantge que han de descriure per poder inventar una història real i coherent. També han de conèixer o investigar trets essencials de la cultura pertinent i així realitzar un treball acurat i més profund.

-Educació visual i plàstica: L'aportació en aquesta àrea és bastant important perquè el propi programa Kid Pix és un recurs artístic que tracta el dibuix, la música, l'enregistrament de la veu, etc.

Objectius:

-Fomentar el treball en equip, el diàleg i la discusió
-Desenvolupar la creativitat i la imaginació
-Aprendre a adaptar-se als altres grups
-Ampliar els coneixements sobre les cultures del món
-Fomentar la capacitat descriptiva i narrativa
-Utilitzar el programa Kid Pix com a recurs educatiu

Materials i recursos:

-Aula d'informatica amb accés al Kid Pix.
-Accés a internet per si els alumnes necessiten informació sobre el país o la cultura que els ha tocat treballar.

Temporalització:

Dedicariem 2 o 3 sessions a realitzar aquest treball. Creiem que amb aquest temps seria possible descobrir el funcionament del programa, buscar informació via internet en cas que sigués necessari, començar a desenvolupar el treball i cooperar amb els altres grups.

Desenvolupament de l'activitat:

Hem plantejat aquesta activitat tenint en compte el treball individual però també en grup.
L'activitat consisteix en què el professor prepara una pauta de treball per els alumnes, és a dir, a cada grup li tocarà un personatge d'una cultura diferent i amb una breu presentació d'aquest que haurà realitzat el propi professor.
Els nens, en grup, han de crear una seqüència de diapositivies amb el Kid Pix per representar la història del personatge: com creuen que viu, quines tradicions l'envolten, quines aficions té, etc. L'alumne ha de partir de la pauta que els donem però ells inventen tota la història. Cal afegir una petita narració a la història perquè s'aquesta manera potencien l'escriptura i utilitzem un recurs interessant que el propi programa ens brinda.
A partir d'aquí comença la segona part del treball que consisteix en què cada personantge n'ha de conèixer un altre, és a dir, s'han de posar d'acord entre grups per fer lligar les dues històries. D'aquesta manera, el resultat serà una sola història feta pel conjunt de la classe fruit de les petites narracions que han fet en grup.


Exemples del material que donariem als alumnes:


Variacions:

Aquesta activitat es podria fer de manera individual i desprès cooperar en grup amb el conjunt de la classe per formar la història final. Creiem però, que realitzar-ho de la manera que ho hem plantejat és millor perquè és més gratificant i enriquidor el treball en grup perquè cadascú pot aportar les seves idees i posar-les en comú.






Autors de la proposta de treball:

-Sònia Ayats
-Èlia Bonmatí
-Èrica Geli
-Paula Hernández







1 comentari:

zoila ha dit...

Bones noies!

Primer de tot felicitar-vos per la proposta educativa del KId Pix. Trobo que és molt creativa i original.
Considero, els objectius plantejats, fàcils d'avaluar i observar.

Crec que l'activitat està molt ben plantejat, és motivadora i participativa, però encara seria més encertada si fossin els alumnes els que poguessin escollir, lliurement, els personatge que volen representar.
Les imatges són un complement perfecte per fer més entenador l'argument.

En definitiva la meva valoració és positiva. Felicitats, endavant!